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마냥좋은글

5 ways to write an email subject that will make you click on it

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1. Don't use words that catch the spam filter!

All emails have a spam filter that automatically filters out advertisements. Therefore, it is recommended not to include any words that are likely to catch spam filters in the subject line.


For example, be careful not to include words such as free, money, discount, urgent, special price, and special characters (%, ?, !, @) in the title.



 



2. Personalize and call possible names!

When your name is in the subject line of an email, people instinctively pay attention. Even if it's an advertisement email, one's eyes are drawn to the email that calls out one's name. So when sending an email, if you know the person in charge, put their name in the subject line. If you do not know the name, you need to personalize it.


For example, when sending a promotional proposal, if you write '00 group PR manager' in the subject line, the subject open rate will increase. A publicist clicks on an email because he expects that it may be a necessary resource for the content of his or her job and that it may contain valuable information.

 

 





3. Make your purpose clear!

Our purpose is to make you click on emails. If you don't click, no matter how good the content is, it goes straight to the trash. That's why it's important to have a clear, clickable subject line that fits the purpose of your email.

A study published in 2011 by AWeber Communications, an American research institute, found that if you read just the subject of an email and get a clear idea of ​​what it contains, your click-through rate on an email increases fivefold.

For example, subject lines that increase email open rates include:


Email subject with unknown content

- Finally launched!
- Best gift in the first half of 2021

A good, recognizable email subject

- [Newsletter] 12 characteristics of marketing trends in 2021
- 3 hottest ways to increase sales

 

 





4. Now or not. Tell the urgency!

You need to make your email clickable the moment you see it. In the flood of emails pouring in hundreds of emails a day, it is the number of days that can be buried in countless emails in just one day. It's important to make sure people click on your email the moment they discover it.

For example, a good email subject with a sense of urgency is:
- (Closing deadline) Last summer vacation trip to Jeju Island this year
- Last Chance New Bag Event for the second half of the year (until 12:00 on Friday)
- First 30 people, if you purchase now, you will receive 00 as a gift.



 




5. Write short and clear!

According to one research institute, more than 80% of emails are checked through mobile due to the popularity of smartphones. It's time to think about the mobile environment. The length of the email subject that can be viewed on mobile is 33 characters for Android and 35 characters for iPhone. When writing a title, you must keep this environment in mind and write it short and clear. If the email subject is too long and truncated or invisible, it will significantly reduce readability.

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